سبد مقایسه (0)

مقایسه

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

بررسی کامیون اینترنشنالProStar
کامیون اینترنشنالProStar که در دو حالت 6x4 و 4x2 و با دو کابین Day Cab و Sleeper Cab عرضه می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که آمادگی حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی را داشته باشد. از جمله رقبای این آمریکایی سرسخت می‌توان به Kenworth T700 و Freightliner Cascadia وPeterbilt 587 اشاره کرد. ارائه سه پیشرانه مختلف MaxxForce در کنار طراحی آیرودینامیک و تکنولوژی‌های روز دنیا سبب می‌شودProStar یکی از کم مصرف‌ترین کامیون‌های کلاس خود باشد.
طراحی بدنه
همانند دیگر محصولات کمپانی اینترنشنال، ProStar نیز در طراحی کابین خود از خطوط شیب‌دار و منحنی بهره می‌برد؛ طراحی جدید سقف، کاهش فاصله سپر جلو و هنچنین کاهش ارتفاع کاپوت همگی در بهبود آیرودینامیک کامیون موثر هستند. طبق ارزیابی‌های کمپانی سازنده، طراحی آیرودینامیک این کامیون 7 درصد مصرف سوخت آن را در مقایسه با کامیون‌هایی با مشخصات مشابه در کلاس خود کاهش داده است. در جلوی کامیون، جلوپنجره کرومی با خطوط عمودی براق خودنمایی می‌کند؛ لوگوی کمپانی نیز، در قسمت بالای جلوپنجره حک شده و ترکیب زیبایی ایجاد کرده است. خطوط کاپوت به زیبایی و با ظرافت تمام به سمت عقب کامیون کشیده شده‌اند و طراحی گلگیرها نیز، علاوه بر افزایش آیرودینامیک بر زیبایی هرچه بیشترProStar افزوده‌اند. طراحی چراغ‌های جلو و قرارگیری آنها داخل گلگیرها نیز، جلوه بیشتری به قسمت جلوی کامیون بخشیده است. از دیگر جلوه‌های بصری این کامیون می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن و ورودی‌های هوای تعبیه شده داخل سپر اشاره کرد. طراحی شیشه جلو، آینه‌ها و رکاب‌های جانبی نیز، همگی بر طراحی آیرودینامیک اینترنشنالProStar صحه می‌گذارند.
طراحی داخلی
ارتفاع کم شاسی از سطح زمین، ورود و خروج آسان و راحتی را در پی دارد. در مجموع می‌توان گفت داخل کابینProStar مردم‌پسند و زیبا بوده و علی‌رغم استفاده از مواد سفت و سخت که جزو مشخصه‌های معمول این کلاس می‌باشد، طراحی داخلی این کامیون حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند، به ویژه در مدلSleeper Cab. طراحی راننده محور داشبورد و قرارگیری دکمه‌ها و اهرم‌های کنترل در نزدیکی صندلی راننده، دسترسی به آنها را آسان می‌سازد. همین امر، در خصوص صفحه کیلومتر نیز صادق است و طراحی زیبای نشانگرها و استفاده از زمینه سفیدرنگ و بزرگ برای آنها، به خواندن راحت‌تر اعداد و ارقام کمک شایانی می‌کند.
نمایشگر مجهز به بلوتوث و یک میکروفن کوچک که در سقف تعبیه شده است، از دیگر ویژگی‌هایProStar هستند. پدال‌ها، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده به خوبی با یکدیگر هماهنگ بوده و عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. گفتنی است، کابین این کامیون به قدری جادار است که بدون کوچک‌ترین شکایتی در خصوص فضای سر و پا و شانه، می‌توانید به راحتی داخل آن بایستید
امکان تنظیم صندلی‌های بادی مجهز به زیرآرنجی‌های تاشو در حالت‌های مختلف، راحتی و آرامش بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد. فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین رفتن نیز، بر راحتی هرچه بیشتر راننده می‌افزاید. قرارگیری دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، ترمز موتور، روشن کردن چراغ‌های جلو و راهنما، تنظیم صدا و موج رادیو و همچنین بوق بادی بر روی فرمان، از دیگر ویژگی‌هایی است که لذت رانندگی باProStar را صدچندان می‌کند. موقعیت رانندگی عالی در کنار دید مناسب، هم از جلو و هم از بغل، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که رانندگی با این کامیون را لذت‌بخش می‌سازند. از دیگر ویژگی‌های منحصربه فردProStar می‌توان به امکان سفارش پنجره‌های کوچک در قسمت تخت‌خواب اشاره کرد.
.
سیستم انتقال قدرت
کامیون اینترنشنالProStar با سه پیشرانهMaxxForce13، MaxxForce11، وMaxxForce15 و دو گیربکس Eaton Fuller دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. وجود سیستم سوخت‌رسانی پرفشار، دو توربوشارژر و مدیریت گرمای مناسب، کم‌ترین مصرف سوخت و بیشترین گشتاور را در دور موتور پایین به ارمغان می‌آورند. شایان ذکر است، هر سه پیشرانهMaxxForce از آهن گرافیت فشرده ساخته شده‌اند که علاوه بر کاهش وزن، افزایش مقاومت آنها را در پی دارد. سیستم EGR پیشرفته با بازگرداندن خروجی اگزوز خنک شده به داخل موتور، آلایندگیProStar را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. بهره‌گیری از ترمز موتورJacobs، علاوه بر افزایش قدرت ترمز، کاهش اصطکاک ترمزها را در پی دارد
تجربه رانندگی
موقعیت مناسب محور جلو با کاهش شعاع گردش و استفاده از سیستم تعلیق بادی چهار نقطه‌ای برای اتاق، رانندگی نرم‌تر و ساکت‌تری را سبب می‌شوند. عملکرد خوب فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی و مانور دادن با این سنگن وزن آمریکایی را لذت‌بخش می‌سازند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، اینترنشنالProStar در دو حالت 6x4 و 4x2 عرضه می‌شود و محور جلوی آن تحمل وزنی بین 7-6 تن و محور عقب آن در حدود 23 تن را دارا می‌باشد.
نظر نهایی
اینترنشنالProStar با طراحی زیبا، مصرف سوخت کم و آسایش و راحتی بی‌نظیر افراد بسیاری را به سوی خود می‌کشد. آرامش و آسایش حاکم بر کابین و ارگونومی خوب آن در کنار موتور پر قدرت و هندلینگ عالی، این کامیون آمریکایی را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در دنیای خودروهای سنگین و حمل و نقل تبدیل می‌کند.
 

نظرات کاربران

شما می توانید اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می دهید

فیلد های ضروری را پر کنید.
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
متن پیام را وارد نکرده اید
کد امنیتی را وارد کنید
در حال بارگذاری ...