سبد مقایسه (0)

مقایسه

بررسی کامیون رنو Magnum

بررسی کامیون رنوMagnum
اولین نسل از کامیون رنوMagnum در سال 1990 به بازارهای جهانی عرضه شد و این کامیون فرانسوی از آن زمان به بعد به محصولی تأثیرگذار در این بخش تبدیل شده است. از ویژگی‌های بارز این کامیون می‌توان به کفی کاملاً تخت، فضای سر زیاد و کابین جادار اشاره کرد که باعث می‌شوند به یکی از راحت‌ترین کامیون‌های این کلاس تبدیل بشود. این کامیون مدت کمی پس از ورودش به بازار موفق به کسب عنوان "بهترین کامیون سال" گردید. این کامیون از آن زمان به بعد و در طول تاریخ 25 ساله‌اش، پیوسته ارتقاء یافته و شاهد پنج به روز رسانی عمده بوده است. کامیون رنوMagnum در سه تیپ تولید می‌شود که عبارتند از: تیپ Privilege، تیپ Excellence و تیپ Vega

طراحی داخلی
مدل جدید کامیون رنوMagnum از ظاهر مدرن‌تری بهره می‌برد. طراحی سقف تغییر کرده است و بادگیرهای شیشه حالتی آیرودینامیک دارند و دستگیرهای جدیدی روی درب‌ها به چشم می‌خورند. سپر سه تکه نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و از مواد بسیار سخت ساخته شده است. این سپر به همراه نردبان کناری، برای تناسب و هماهنگی بیشتر به رنگ جلو پنجره در آمده‌‌اند. از طرفی، روکش ‌های کروم، چراغ‌هایLED و جلو پنجره نیز هماهنگی بی‌نظیری با سپر دارند. کابین بزرگ نیز از مزایای زیادی برخوردار است. پلکان عمودی کنار کابین باعث می‌شود سوار و پیاده شدن کار آسانی باشد. بیشتر ناهمواری‌های سطح جاده نیز جذب می‌شوند و نمی‌توانند راهشان را به سوی کابین پیدا کنند.
قدرت و عملکرد موتور
کامیون رنوMagnum به یک موتور 12 سیلندر دیزل DXi31 مجهز است که در دو نسخه تولید می‌گردد. نسخه اول قادر است 480 اسب‌بخار نیرو و حداکثر 2,400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه دوم قوی‌تر است و می‌تواند 520 اسب‌بخار نیرو و 2,550 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 19 درصد از توان موتور ظرف کمتر از دو ثانیه در دسترس قرار می‌گیرد و 24 سوپاپ به کار رفته در موتور باعث ایجاد شتاب بی‌نظیری می‌شوند که با شتاب دیگر رقبا قابل مقایسه نیست. هر دو نسخه از موتور اصل و نصبی سوئدی دارند و حتی هنگامی که کامیون کاملاً پر از بار است نیز عملکردی عالی از خودش نشان می‌دهد. این موتورها در کنار یک گیربکس اتوماتیکOptidriver+ قرار می‌گیرد که به کامپیوتری متصل است که سواری نرم و مصرف پایین را تضمین می‌کند. این کامپیوتر به صورت اتوماتیک و بسیته به سرعت و بار کامیون، ضریب دنده را تنظیم می‌کند، به این ترتیب احتمال جا رفتن دنده نامناسب به حداقل می‌رسد.
شاسی کامیون رنوMagnum از آلومینیوم ساخته شده است و بخشی از سیستم تعلیق روغنی محسوب می‌شود. این کامیون به رغم ارتفاع زیادش از هندلینگی بسیار خوب برخوردار است و به لطف برخورداری از سیستم تعلیق بادی، تکان‌های بسیار کمی دارد. بیشتر پستی و بلندی‌های جاده جذب می‌شوند و کابین تقریباً به اندازه کابین یک خودرو سواری چهار نفره نرم و راحت است. عایق‌بندی صدای کابین نیز بسیار عالی است و سطح صدای داخل کابین به زیر 70 دسی‌بل می‌رسدفرمان سبک و دقیق است ولی به علت وضعیت رو به جلوی محور جلو، بیش از حد تیز به نظر می‌رسد. در مورد ترمزها هم هیچ شکوه و شکایتی وجود ندارد چون دیسک‌ها به صورت الکترونیکی مدیریت می‌شوند و نیروی متوقف‌کننده شگفت‌آوری تولید می‌کنند. سیستم ترمز علاوه بر ترمز ضدقفل و ترمز EBS به سستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و سراشیبی و ESP نیز مجهز است.

 نتیجه‌گیری 
کامیون رنوMagnum حاضر و آماده است بارهای سنگین را به مسافت‌هایی طولانی حمل کند. این کامیون در سال‌های اخیر به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون بیشتر آمادگی تا از عهده انجام وظایف سنگینش بر بیاید. موتورها قوی و کارآمد هستند، گیربکس جدید و نوآورانهOptidriver+ نیز یکی از بهترین گیربکس‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. کابین حتی در ناهموارترین جاده‌ها نیز بسیار راحت است و ارگونومی آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. کامیون رنوMagnum به لطف پیکربندی و سیستم تعلیق مناسب از هندلینگی خوب و فرمانی سبک و دقیق بهره می‌برد.

نظرات کاربران

شما می توانید اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می دهید

فیلد های ضروری را پر کنید.
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
متن پیام را وارد نکرده اید
کد امنیتی را وارد کنید
در حال بارگذاری ...