سبد مقایسه (0)

مقایسه

سیستم ضد واژگونی کشنده اسکانیا چگونه عمل می کند؟

سیستم ضد واژگونی کشنده اسکانیا چگونه عمل می کند؟
در نسل جدید کشنده های مورد تایید اتحادیه اروپا، سیستم های کمک حرکت(traction help) و سیستم ضد واژگونی(RSP) از آپشن های مورد استفاده در این نوع محصولات هستند. کشنده های تولید شده در مجتمع صنعتی ماموت نیز از چنین سیستمی سود می برند و در تمامی مسیر به راننده کمک می کنند.
 
سیستم ضد واژگونی یک سیستم ایمنی می باشد که به جهت محافظت از تریلر در هنگام واژگون شدن فعال می شود و به کمک ترمزگیری خودکار، از واژگون شدن تریلر جلوگیری می کند. چنانچه شتاب جانبی تریلر از محدوده مجاز بیشتر شود و شرایط واژگون شدن مهیا شود، این سیستم فعال می شود.
 
در این حالت فشار باد بوستر ترمز بر روی چرخ بیرونی بیشتر می شود و منجر به کاهش شتاب جانبی و سرعت وسیله نقیله می شود. عمل ترمز گیری در تریلر بصورت خودکار انجام می شود و با کمک مانیتورینگ کردن شتاب جانبی، بار و سرعت عمل می نماید.
 
در سیستمRSP با بررسی مرکز ثقل تریلر و کاهش آن نسبت به سطح زمین، تلاش می شود پایداری بیشتری در وسیله نقلیه ایجاد گردد. در پس این سیستم هوشمند یک تانک باد قرار دارد که وظیفه ذخیره سازی هوای فشرده و استفاده در سیستم تعلیق را به عهده دارد.
 
فشار باد این مخزن در حدود ۸بار می باشد و دمای آن می تواند از منفی ۳۰تا ۱۰۰در جه سانتیگراد افزایش یابد. برای تنظیم میزان فشار باد باید مقدار استاندارد توسط نمایندگی های مجاز انجام شود تا در سیستم تعلیق مشکلی ایجاد نگردد.
 

نظرات کاربران

شما می توانید اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می دهید

فیلد های ضروری را پر کنید.
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
متن پیام را وارد نکرده اید
کد امنیتی را وارد کنید
در حال بارگذاری ...