سبد مقایسه (0)

مقایسه

قوانین کار مربوط به رانندگان و میزان کارکرد

قوانین کار مربوط به رانندگان و میزان کارکرد
 
طبق قانون وزارت کار، 8 ساعت کار در روز یا 40 ساعت در هفته به عنوان ساعت استاندارد کار در کلیه مشاغل در نظر گرفته شده است، ولی ما معتقدیم که بد نشستن و بد رانندگی کردن ایجاد عارضه می‌کند؛ چه شما در روز نیم ساعت پشت فرمان بنشینید، چه 5 ساعت. البته کسی که 5 ساعت با نشستن نامناسب رانندگی می‌کند، سریع‌تر دچار عارضه می‌شود تا فردی که نیم تا یک ساعت در روز رانندگی می‌کند که البته این فرد هم در طولانی مدت دچار عارضه خواهد شد، یعنی اگر طرز نشستن راننده اشتباه باشد، در درازمدت دچار عوارض اسکلتی - عضلانی خواهد شد، چون در حرفه رانندگی مفاصل بدن بدون حرکت است. ستون مهره‌ای ناحیه گردنی، مفاصل شانه‌ها، مفاصل ستون مهره‌‌ای کمری و پشتی و سینه‌ای، لگن، مفصل ران و زانو همه ثابت هستند و باید بدانید که اگر از عضله، مفصل یا عضوی از بدن کار نکشیم، بدن کم‌کم آن را ضعیف می‌پندارد. به عنوان مثال اگر از عضلات پشتی کار نکشیم، این عضلات به تدریج فرسوده شده و تحلیل می‌روندصندلی اتومبیل در این بین چه نقشی دارد؟
صندلی وسیله‌ای است که راننده همواره با آن همراه است و حتما باید قابلیت تنظیم داشته باشد. قد، وزن، طول ران و طول ساق‌ پای همه راننده‌ها مثل هم نیست. پس راننده باید بتواند شیب صندلی، نحوه نشستن، فاصله‌اش از کف اتومبیل، فاصله‌اش از فرمان و .... را تنظیم کند
از کجا بفهمیم که تنظیم‌ صندلی استاندارد است؟
صندلی را باید در موقعیتی تنظیم کنیم که فرورفتگی‌ها و بیرون‌آمدگی‌های پشت را بپوشاند. زاویه زانو هم باید یک زاویه نسبتا باز باشد. به هیچ‌وجه پا نباید کشیده باشد و باید به راحتی به پدال‌ها برسد.لوازم یدکی کامیون بنز و آکسور و تعمیر خودرو های سنگین معمولا نیاز به تخصص های مربوط به خود را در این زمینه دارد.
 

نظرات کاربران

شما می توانید اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می دهید

فیلد های ضروری را پر کنید.
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
متن پیام را وارد نکرده اید
کد امنیتی را وارد کنید
در حال بارگذاری ...