سبد مقایسه (0)

مقایسه

ولوو چیست ؟

ولوو چیست ؟
ولوو ، به سوئدی: volvo شرکت صنایع سنگین سوئدی است، که سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون،اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است.
 
شرکت در سال ۱۹۲۴با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اس‌کااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام؛ گوستاو لارسون، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه اس‌کااف راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این شرکت، ساخت خودروهایی بود، که در مقابل سرمای هوای سوئد مقاومت داشته باشند و برای جاده‌های یخ‌زده و ناهموار این کشور بهینه شده باشند.
 
این شرکت در نهایت در سال ۱۹۲۷به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ‌سازی اس‌کاافبه‌شمار می‌آمد، که در سال ۱۹۳۵در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.
 
گروه در سال ۱۹۹۹اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز، به ارزش ۶٫۴۵میلیارد دلار، به شرکت آمریکایی فورد نمود. در سال ۲۰۱۰میلادی فورد نیزولوو کارز را با قیمت ۱٫۸میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت.
 
در حال حاضر شرکت تنها تولیدکننده خودروهای سنگین شامل کامیون، اتوبوس و… می‌باشد و بخش خودروسازی آن، توسط شرکت جیلی مدیریت می‌شود.
 
بیشترین شهرت این کمپانی مربوط به بخش کامیون های یا همان ولوو تراکس است که هم اکنون قدرتمند ترین کشنده دنیا رو تولید میکند و از بزرگان کامیون سازی در جهان است.
 
این گروه در سال ۱۹۹۹اقدام به فروش بخش خودروهای سبک  خود را به، تحت نام ولوو کارز، به ارزش ۶٫۴۵میلیارد دلار، به شرکت آمریکایی فورد نمود. در سال ۲۰۱۰میلادی فورد نیزولوو کارز را با قیمت ۱٫۸میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت.
ولوو در روز پنجم سپتامبر 2012 از نسخه جدید ولوواف اچ  رونمایی کرد و به امیدی که دوباره سکان حمل ونقل را در دست بگیرد، پس از چند سال تست بر روی این کامیون پرده از رخش برداشت.
 

ولوواف اچ جدید با در نظر گرفتن یک موضوع تولید شده است : راننده! زیرا از نظر تولیدکنندگان این کشنده جذب و حفظ بهترین رانندگان راز سودبخشی کار است.
 
آسواک جورج مسئول طراحی خارجی نسل جدیداف اچ می گوید :  اف اچ نسل سوم  با  طراحی جدید بادشکن معروفش همواره قابل تشخیص است و این طراحی تا جایی که ممکن باشد برای این کشنده ادامه خواهد داشت .برای تهیه لوازم یدکی کامیون بنز و ولو اف اچ به نمایندگی مجاز سر بزنید
 
با نگاهی به اف اچ جدید می فهمیم که با کم نمودن زاویه ستون اول یا برای ایجاد فضای بیشتر کابین ، زاویه مناسب باد شکن سقفی از اهمیت بیشتری در طراحی پیدا نموده است و با وجود این تغییر سنت شکن  کابین ولوواف اچهمچنان بی عیب و نقص باقی مانده است . اتصالات محکم بین لوازم یدکی کامیون ولوو تناسبات دقیق از خصیصه های این طراحی است . خطوط و منحنی های روی بدنه کامیون ولو یک طرح بی کم و کاست در جلو و طرفین کامیون ایجاد کرده اند ، به همین دلیل این خطوط بر روی کل بدنه دیده می شوند . اما مهم تر از این خطوط ظاهر کشنده است.
 
ولوواف اچ با ظاهری خمیده به جلو و چرخ های فشرده به زمین آماده حرکتی برق آسا است . این احساس ناشی از طراحی خاص کشنده است ( نقطه مهم طراحی لوازم یدکی کامیون ولو ، چرخ ها و سپر هستند ) ، لبه بالایی گلگیر رو به جلو و پایین ادامه یافته است که خطی پویا برای تقویت قوس چرخ ها ایجاد کرده است.
 
طراحی داخلی نیز همانند طراحی خارجی ولوواف اچنمایانگر فلسفه اسکاندیناویایی ولوو است.
 
داخل کابین به علت وجود سان روف و پنجره های بزرگ با روح و روشن است. کارینا بیستروم از طراحان این گروه می گوید : طراحی داخلی صحیح باعث القای فضای بیشتر شده است و این دلیل اصلی تمرکز ما بر روی خطوط و زوایای لوازم یدکی کامیون ولو مخصوصا بدنه است. ریکارد اورل نیز می افزاید : با نگاهی به داشبرد جلو که از یک ستون تا ستون دیگر گسترده شده تأکید بر وسعت کابین را حس خواهید کرد. مطالب مرتبط با  لوازم یدکی کامیون بنز را اینجا بیابید

نظرات کاربران

شما می توانید اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می دهید

فیلد های ضروری را پر کنید.
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید
متن پیام را وارد نکرده اید
کد امنیتی را وارد کنید
در حال بارگذاری ...